Czym grozi Twojemu biznesowi brak certyfikatu SSL
Czym grozi Twojemu biznesowi brak certyfikatu SSL
Lipiec 14, 2018
Czym jest hosting
Czym jest hosting?
Lipiec 25, 2018
Pokaż wszystkie

Domena, poczta, hosting – 3 elementy kluczem do sukcesu biznesu w sieci

Domena, poczta, hosting - 3 elementy kluczem do sukcesu biznesu w sieci

Prowadzenie biznesu w sieci wydaje się być dobrym na życie pomysłem z perspektywami, które umożliwia sprawdzenie samych siebie, naszych umiejętności, radzenia sobie w różnych sytuacjach, a w tym sprawnego rozporządzania czasem. Obecnie, chcąc rozpocząć działalność w sieci, nie musimy dysponować ogromnymi nakładami pieniężnymi, jednak należy mieć na uwadze pewne 3 kwestie, a mianowicie – domenę, pocztę i hosting. Decydując się na taką formę biznesu, trzy wymienione elementy wydają się być kluczowe. Poniżej zaprezentujemy etapy i opiszemy jak sukcesywnie stać się biznesmenem w sieci.

Niewątpliwie, aby w ogóle rozpocząć działalność, musimy mieć na początek dobry pomysł na prowadzenie biznesu. Należy przeanalizować i zdecydować jakiej branży będzie on dotyczył, jakim asortymentem będziemy dysponować, szerokim czy może specjalistycznym oraz do jakich klientów będzie skierowany. Oferta musi być odpowiednio dostosowana do potrzeb przyszłych kontrahentów, gdyż decyzje w tym zakresie wpływają na wysokość kapitału i dalszy rozwój biznesu.

Krok I – domena

Domena oznacza adres internetowy przydzielony do naszej strony i jest dla naszego biznesu w sieci tym, czym dla nas jest imię i nazwisko. Domena powinna charakteryzować się kilkoma cechami:

  • Musi odwoływać się do branży w której działamy, a więc jej nazwa powinna wskazywać na asortyment lub usługi, które oferujemy klientom,
  • Domena powinna być krótka. Za adres internetowy łatwy do wpisania w pole wyszukiwania uznaje się taki, który złożony jest z maksymalnie 3 słów. Nazwa powinna być również łatwa do zapamiętania i wymówienia,
  • Rozszerzenie domeny musi być zgodne z jej przeznaczeniem i zasięgiem. W zależności od zasięgu, możemy zaznaczyć regionalność działalności poprzez rozszerzenie .warszawa.pl, .wroclaw.pl, itd. Natomiast jeśli będzie ono miało zasięg ogólnopolski, możemy posłużyć się rozszerzeniem .pl. Jeśli rozmyślamy nad obszerniejszym gronem klientów na skalę Europy lub innych rynkach, lepiej wybrać rozszerzenie .eu lub .com. Występują także domeny funkcjonalne, np. org.pl, net.pl czy edu.pl.

Podczas wyboru nazwy domeny, należy zwrócić szczególną uwagę czy nie znajdują się żadne błędy ortograficzne i składniowe. Pewniejszym rozwiązaniem będzie jeżeli odstąpimy z zamysłu użycia w nazwie domeny liczb. Rejestracje domeny internetowej warto przeprowadzić w renomowanej firmie, która cieszy się dobrymi opiniami.

Ponadto, warto także zrezygnować ze stosowania myślników. Najłatwiej zapamiętuje nam się nazwy, które są pozbawione takich znaków, a dodatkowo możemy uniknąć pojawienia się błędów 404 oraz sytuacji, gdy klient natrafi na stronę internetową konkurencji, która ma łatwiejszy adres.

Krok II – poczta w firmowej domenie

Chcąc zapewnić profesjonalizm prowadzonej przez nas działalności w sieci, należy zwrócić także uwagę na prezentację w korespondencji. Aby to osiągnąć, warto zastosować pocztę w firmowej domenie. Kontrahenci mogą wtedy łatwiej przyswoić nazwę domeny, a ponadto sprawniej komunikować się z administratorem. Rozwiązanie to sprawia, że wizerunek firmy staję się spójniejszy i budzi większe zaufanie wśród klientów.

Poczta we własnej domenie oferuje:

  • Powierzchnię dysku o pojemności od 15 do 80 GB,
  • Nielimitowaną liczbę skrzynek pocztowych. Dla osób prowadzących jednoosobową działalność, w przypadku gdy nie jest potrzebnych aż tak wiele kont, można wybrać tańszą ofertę z 1 lub kilkoma skrzynkami pocztowymi,
  • Możliwość obsługi aliasów pocztowych. Są to alternatywne adresy konta email, pozwalające na wysłanie wiadomości na inne firmowe skrzynki odbiorcze. Specjalny alias catch-all stworzono, aby doręczyć na daną skrzynkę wszystkie wiadomości, które zostały wysłane na zły adres email w domenie firmowej,
  • Mobilną wersję skrzynki pocztowej oraz monitor zajętości, który umożliwia zbadanie poziomu dostępności przestrzeni dysku,
  • Regularny backup i zabezpieczenie kopii zapasowej.

Krok III – wydajny hosting

Kiedy decydujemy się na prowadzenie działalności z pewnością mamy w planach, że biznes będzie dobrze prosperował przez więcej niż rok. Dlatego należy przeanalizować oferty usługodawców pod kątem cen usług. Za pierwszy rok hostingu opłaty nie są zwykle wysokie, jednak warto sprawdzić, czy w następnych latach kwoty kształtują się na podobnym poziomie. Następna sprawa dotyczy uptime, czyli gwarancji nieprzerwanego funkcjonowania oraz dostępu do hostingu, którego minimum wynosi 99,95% SLA (Service Lvel Agreement). Aby dokonać odpowiedniego wyboru hostingu, należy m.in.:

  • Sprawdzić gdzie hoster przechowuje dane, czy jest to własne centrum danych, czy może firma korzysta z usług zewnętrznych centrów danych. Jeśli oczekujemy szybkiej odpowiedzi serwera, lokalizacja centrum danych powinna mieścić się w Polsce,
  • Dopytać z jaką częstotliwością usługodawca wykonuje backup. Aby zapewnić większą ochronę przed utratą danych, warto kopie zapasowe robić także samodzielnie,
  • Upewnić się, czy hosting nie jest narażony na awarie,
  • Zbadać jakość obsługi klienta. Dobry hosting powinien charakteryzować się wieloma kanałami komunikacji, krótkim czasem oczekiwania na połączenie oraz bezpłatnym wsparciem technicznym 24/7.